Cíl projektu:
-
v ZŠ posílení personální kapacity pro podporu žáků ohrožených školním neúspěchem, další vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti matematické a čtenářské gramotnosti a cizího jazyka, posílení extrakurikulárních rozvojových aktivit, které pomohou získat žákům znalosti, dovednosti a kompetence promítající se do povinné složky vzdělávání žáka.
-
v MŠ posílení personální kapacity pro možnost přijetí dvouletých dětí v podobě chůvy a osobnostně sociální rozvoj předškolních pedagogů.
Vybrané aktivity (šablony) v ZŠ:
1. Školní asistent
Cílem aktivity je poskytnout dočasnou personální podporu v podobě školního asistenta. Aktivita umožňuje vyzkoušet a na určité období poskytnout větší podporu zejména žákům ohroženým školním neúspěchem.
2. Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – matematická a čtenářská gramotnost a cizí jazyk
Cílem aktivity je podpořit profesní růst pedagogických pracovníků pomocí dlouhodobého vzdělávání a průběžného sebevzdělávání. Pedagogičtí pracovníci budou podporováni ve svém profesním a odborném růstu účastí na odborných seminářích, workshopech a dalších vzdělávacích akcích zaměřených na rozvoj dovedností, znalostí a kompetencí a na využívání efektivních vyučovacích metod. Vzdělávání pedagogů se bude týkat matematické gramotnosti, čtenářské gramotnosti a cizího jazyka.
3. Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ zaměřené na inkluzi
Cílem aktivity je podpořit profesní růst pedagogických pracovníků pomocí dalšího vzdělávání prostřednictvím ucelených vzdělávacích programů přímo v místě školy.
4. Čtenářský klub
Cílem aktivity je realizace čtenářského klubu pro žáky základní školy. Má formu volnočasové aktivity a vede k rozvoji klíčových kompetencí. Takto získané znalosti, dovednosti a kompetence se také promítají i do povinné složky vzdělávání žáka. Aktivita umožňuje vedle rozvoje žáků i profesní rozvoj pedagogických pracovníků.
5. Klub zábavné logiky a deskových her pro žáky ZŠ
Cílem aktivity je realizace klubu zábavné logiky a deskových her pro žáky základní školy. Má formu volnočasové aktivity a vede k rozvoji klíčových kompetencí. Aktivita vede k rozvoji logického (ale i informatického) a strategického myšlení žáků. Takto získané znalosti, dovednosti a kompetence se také promítají i do povinné složky vzdělávání žáka. Aktivita umožňuje vedle rozvoje žáků i profesní rozvoj pedagogických pracovníků.
6. Doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem
Cílem aktivity je podpořit žáky ohrožené školním neúspěchem prostřednictvím možnosti doučování v hlavních předmětech český jazyk, matematika a cizí jazyk.
Vybrané aktivity (šablony) v MŠ:
1. Chůva
Cílem této aktivity je poskytnout dočasnou personální podporu – chůvu k předškolním pedagogům, kteří integrují do dětského kolektivu dvouleté děti. Chůva v mateřské škole bude pomáhat pedagogickému pracovníkovi s péčí o dvouleté děti, a to zejména v oblasti sebeobsluhy dítěte, zajištění bezpečnosti a individuálních potřeb dítěte.
2. Osobnostně sociální rozvoj předškolních pedagogů MŠ v rozsahu 16 hodin
Cílem je podpořit pedagogy mateřských škol ve zvyšování kvality jejich každodenní práce při vzdělávání a výchově dětí. Pedagog absolvuje v rámci šablony akreditovaný vzdělávací program DVPP v celkovém minimálním časovém rozsahu 16 hodin. Program DVPP bude zaměřen na rozvoj sebepoznání, osobních kvalit, prohloubení zejména komunikativních a kooperativních dovedností, kompetencí pro vzdělávání bez předsudků a rozvoj profesionální sebereflexe pedagogů.