Na podzim minulého roku jsme se zapojili do projektu Den pro školu. Komunita dobrovolníků se snaží propojit školní instituce s dobrovolníky z praxe, kteří mohou inspirovat, sdílet zkušenosti a podpořit v rozhodování a plánech do budoucna.
Starořecký filosof Sokrates je autorem motta, jímž se tento projekt řídí: „Žák není nádoba, kterou je třeba naplnit, ale pochodeň, kterou je třeba zapálit.“
Vybrali jsme si tedy z nabídky dobrovolníků a kontaktovali Gabrielu Dvořákovou z Prahy, která se věnuje marketingu a PR manažerské činnosti. Pracuje v české sklářské firmě a podílí se na rozvoji značky na zahraničních trzích.
Z organizačních důvodů bohužel nebylo možné osobní setkání, a tak dvouhodinová přednáška spojená s workshopem proběhla pro žáky 8. a 9. ročníku v pátek 18. 2. 2022 on-line.
Nejprve jsme se seznámili s obecnými pojmy z dané oblasti, abychom vůbec věděli, o čem bude „řeč“. Následovala skupinová práce, kdy se osmáci a deváťáci zabývali prezentací vybraných značek a výběrem správné osobnosti do reklamní kampaně, volbou odpovídajícího oděvu na firemní večírek, výběrem vhodného jídla atd. Dozvěděli se také, jak probíhá dobrá reklamní kampaň a co vše uvedení finálního výsledku na trh předchází.
Tento projekt proběhl v rámci výuky volby povolání a věříme, že se žáci nejen seznámili s oblastí, která je nedílnou součástí dnešního světa, ale že se možná někdo nechal inspirovat při hledání a volbě svého budoucího povolání.
Připravila: p. uč. B. Šrolová a A. Kolomá